Alla inlägg den 25 november 2016

Av Sofia - 25 november 2016 11:02

Har precis suttit och läst senaste inlägget på Magdalena Graafs blogg. Där kan man läsa att någon HEMSK människa har skrivit till Magda att hon tycker det är rätt åt henne att hennes son dog, att det är hennes fel för att hon var en dålig mamma, att hon hoppades Isak led osv... HUR JÄVLA DUM FÅR MAN VARA????  


Skulle jag kanske bli behnadlad på samma sätt om det hände min äldsta son något? Någon ärthjärna kanske skulle tycka ett hon/han hade rätten att beskylla mig för diverse saker. Att  min son spenderat fölera år på hvb och SiS skulle väl bara strö på hatet mot mig ännu mer kan jag tänka mig. 


Jag tycker verkligen att folk ska tänka efter vad dom säger, och framför allt skriver.

Döm inte andra itifrån vad du TROR är sanningen! 

Om människan strör så mycket hat omkring sig kommer inte världen bli långlivad. Var istället en god medmänniska och hjälps åt, stötta varandra och visa medmänsklighet.


Nu ska jag, som speciallärare, återgår till mitt arbete i att stötta ungdomar som har det svårt på olika sätt. Kanske kan den hjälp de får här vara det som avgör resterande tid i skolan och i det fortsatta yrkeslivet!? En sak vevt ajg i alla fall, och det är att jag gör mitt bästa i alla fall-


KRAM TILL ALLA MEDMÄNNSIKOR!!!   







Skapa flashcards