Alla inlägg under mars 2013

Av Sofia - 11 mars 2013 18:30

FY vad jag har frusit idag. 

Det är iof inget ovanligt, men idag var det något så extremt kallt på jobbet  

Till och med fler av eleverna klagade.

Tydligen var det något fel med värmen fick jag veta.

HOPPAS att det är ordnat tills imorgon.

Planerar redan nu vad jag ska klä mig i för att inte frysa till is...


Ibland när jag varit ute länge i kylan kan jag få som klåda på  benen.

Idag har jag bara varit ute till och från bilen,

men har snudd på rivt sönder mig nu på både armar, ben, rygg, fötter osv.


 

Nu har jag tagit en VARM duch, och ska krypa upp i soffan tilslammans med "lillskrutt".



Av Sofia - 2 mars 2013 14:57

Nu har min första vecka som lärare passerat. Det har varit en väldigt intensiv, men rolig vecka. Det är stor skillnad på att jobba 75% inom förskolan till att jobba 100% som klasslärare. Men jag älskar det  Njöt när jag satt och rättade matteböcker igår kväll till och med. Men det lär väl antagligen ge sig med tiden....hihi  

 

Idag skiner solen ute, ocj jag, Hasse & Hampus tog en promenad förbi Hampus blivande skola, och vidare upp till affären. Det var underbart ute.  Jag är ju annars van att vara ute varje dag när jag jobbade i förskolan, men denna vecka har det  bara blivit 30 min ute, när det var min tur att vara rastvärd. 

I affären hade de plockat fram påsksager, och jag insåg att det faktiskt inte är så långt kvar till påsk   

 

Nu sitter jag och tar en kopp   och njuter av lugnet.

Hampus leker på rummet, och Hasse sitter med en kompis i köket och babblar.

Ska in och leta inredning till Hampus rum (till renoveringen). ALLTID roligt  

   

 

 

 

 

Skapa flashcards