Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

Frustrerad

Av Sofia - 12 juli 2012 21:30

Kroppen värker

Gör ont bara att andas

Men jag härdar ut

Jag tvingar mig själv att göra saker


För om jag stannade upp en sekund

för att lyssna till mitt inre

Till min svaghet

Då skulle jag förgås


Vill leva mitt liv

Njuta av vad det har att ge

Inte plågas konstant

Hånas av min egen kropp


Jag ler utåt

Ställer upp för andra

Jobbar på ett jobb

som läkarna säger är omöjligt


Men jag gör det ändå

För min familj

För mina kära


Snälla

Ge mig styrkan att gå vidare

Styrkan att hitta en annan väg

En väg ur denna onda cirkel

Som innesluter hela mitt jag


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 19 november 2017 11:23

Nu är min kropp inne i en fålig period igen   Nacken värker och det "brinner" i hela bröstryggen. Hjärndimman är ständigt närvarande, likaså den vidriga yrseln. Fibron river i hela kroppen och min mage värker konstant. Förutom svår IBS har jag nu äve...

Av Sofia - 25 november 2016 11:02

Har precis suttit och läst senaste inlägget på Magdalena Graafs blogg. Där kan man läsa att någon HEMSK människa har skrivit till Magda att hon tycker det är rätt åt henne att hennes son dog, att det är hennes fel för att hon var en dålig mamma, att ...

Av Sofia - 5 maj 2015 19:17


Som jag har längtat efter att sommaren ska börja nalkas. Vintern har som vanligt varit alldeles för lång. Speciellt när den inte bjudit på så mycket snö. Det blir så grått & trist.   I mars blen äntligen operationen av min dumma mage av. Var inte...

Av Sofia - 31 december 2014 15:35


Så var det då nyårsafton. Många gånger som jag under det aår bara önskar att året ska ta slut, så man kan lämna år 2014 bakom sig, och istället välkomna ett nytt år. Nytt år - Nya möjligheter. Året som gått har bjudet på mycket jobbiga saker, men ä...

Av Sofia - 16 december 2014 16:18

Känner med en gång att detta blir ett blogginlägg med klagande. Nu är det endast tre arbetsdagar kvar innan julledigheten börjar. Julstämningen lyser med sin frånvaro    Om det ändå kunde komma lite snö    Jag vill ha lite vitt till jul, oc...

Skapa flashcards