Alla inlägg under juli 2012

Av Sofia - 24 juli 2012 21:39

Idag har jag:

Lämnat H på dagis

Jobbat

Hämtat mamma & pappa

Hämtat H på dagis

Tagit fästingvaccination nr. 2

Handlat

Ätit hos mamma & pappa

Rensat ur stora blomkrukorna på framsidan (ska sätta nya blommor...)

Tagit hand om disken

Bäddat rent i H´s säng

Badat H

Lagt H

Kollat över räkningarna

.......


Resultat:

Jag får uppernbarligen mer hjälp av Hasse här hemma, än vad jag ibland tror.

TACK älskling säger jag bara!!!!


Börjar fundera på hur jag klarade av att läsa sista året på gymnasiet, ta körkort, ta hand om hushåll & vara ensamstående till en överaktiv 1-2 åring   

Kan det månne ha med ålderna att göra!?!??!??!?

 



Av Sofia - 14 juli 2012 19:42

Regnet fortsätter att falla

Alla dagar är likadana

 

Idag tröttnade jag på läget fullständigt!

 

Tog paus från familjern, och följde med mamma & pappa en sväng

Topes, Bauhaus & Konsum

När jag kom hem var jag något mer sansad,

och vi åt jordgubbar   


Närvi skulle fixa panelen i hallen sade det POff..

så gick proppen  

Har precis insett att det e dags att ta hit en elektriken som kan fixa lite

här hemma...SUCK


Nu ska jag & sambon se på film

 


Av Sofia - 12 juli 2012 21:30

Kroppen värker

Gör ont bara att andas

Men jag härdar ut

Jag tvingar mig själv att göra saker


För om jag stannade upp en sekund

för att lyssna till mitt inre

Till min svaghet

Då skulle jag förgås


Vill leva mitt liv

Njuta av vad det har att ge

Inte plågas konstant

Hånas av min egen kropp


Jag ler utåt

Ställer upp för andra

Jobbar på ett jobb

som läkarna säger är omöjligt


Men jag gör det ändå

För min familj

För mina kära


Snälla

Ge mig styrkan att gå vidare

Styrkan att hitta en annan väg

En väg ur denna onda cirkel

Som innesluter hela mitt jag


Skapa flashcards