Alla inlägg under juni 2011

Av Sofia - 23 juni 2011 12:52

Fan vad less jag blir.
Huvudet värker

Magen värker

Ryggen värker

Nacken värker

& typ kroppens alla leder värker  


Jag kämpar mig fram på jobbet ändå.

Måste ju klara försörjningen så att säga...


Ska åka till skärgården idag,

men inget känns roligt när man mår så här.


Hade ett mindre roligt möte nyss också.

Gjorde mig knappast gladare.
Man måste tydligen sparka på den som redan ligger  
Har sagt det förr, och säger det igen..
BLI FÖR FAN ALDRIG SJUK!!!!!!


Känner mig oerhört ensam just nu, men jag vet att det finns fler änjag som lider av kroniska sjukdomar.


Ha en bra midsommar (ni som kan)

Av Sofia - 21 juni 2011 19:42

Ska absolut köpa mig en Ziperall..Nu till det svåra....VILKEN FÄRG ska jag ha?????
Vad tycker ni??

     

Av Sofia - 21 juni 2011 15:53

Har haft en grym ensidig huvudvärk sedan i fredags  
Hjälper inte vad jag än gör..Har provat med 2 Panodil+1 Treo & Stesolid. INGET hjälper!!!
Var på akuten igår...Väntade 7 timmar!!!UTAN ATT KOMMA IN 

Struntade i det då och åkte hem.
I förmiddags var jag på VC.
LÄkaren trodde inte att det var en ren mgränattack, utan att det snarare var spänningshuvudvärk. DET har jag ju kroniskt, men inte SÅ HÄR illa.
Fick remiss till en sjukgymnast.
Han tyckte inte jag skulle pröva fler mediciner eftersom jag är allergisk & överkänslig mot så mycket.
Han sa att om det varit migrän skulle det ha lindrats av det jag redan prövat.


Har SUPERONT i både huvud och nacke...Fick en tid till en annan sjukgymnast imorgon 11.15 Hoppas hon kan massera loss det värsta så jag överlever helgen.

Brukar ju gå till kiropraktor 2 ggr/månaden, men som läkaren sa, så behöver jag ett träningsprogram eftersom det aldrig ger med sig mer än ett kortare tag.


Har också beställt tid till MVC
NEJ!! Jag är INTE gravid!!!
Söker dit då jag fick tips av en på jobbet att man kan bli hjälpt av p-piller elelr liknande mot mens-huvudvärk.
Det är ngt otrevligt som har dykt upp sista tiden:-(
Jag hatar att stoppa i kroppen hormoner, men vad gör man?? Jag är desperat!!!!
Ska ändå inte ha fler barn, så det underlättar ju i andra situationer också..hehe

Någon som har erfarenhet av ngt p-piller eller minipiller som är bra/dåligt???
Senast jag åt sånt var väl typ i 15-årsåldern.....


Ngt positivr är i alla fall att jag äntligen fått hem mitt skrivbord som jag fått ärva av min svärmor...  
Har även fått lite blommor till balkongen  

Nu ska jag vila mitt stackars huvud en stund medans Hampus är ute och leker med sin pappa.
Här är för övrigt mitt killgäng...  


Av Sofia - 12 juni 2011 20:24

Tittat runt lite på en del bloggar jag följer, och får sådan ångest för att jag inte är lika duktig på att uppdatera & lägga upp bilder som de är.
Men å andra sidan,,,jag bloggar ju för MIN skulle, och då ska jag väl egentligen inte känna ngn press. Jag är ju ingen kändis precis, och har den pressen tack och lov.


I torsdags var i alla fall jag, Jespers pappa, mamma, papa & min moster på Jespers skolavslutning. Det var underbart fint och stämningsfullt  .
I kyrkan sjöngs klassiska sommarspsalmer, och rektor m.fl talade.

Efteråt bjöds det på smörgåstårta & glass på skolan.

Även där hölls en del tal, och så hade de prisutdelning & utdelning av bedömningar.

 
Jag var stolt som en tupp över de framsteg Jesper gjort sen han kom dit .


I går köpte jag en ny cykel. Till MIG den här gången.
Brukar annars vara ungarna som får nya cyklar, men denna gången var det MIN tur.
Jag behövde en ny, eftersom mina axlar inte klkarade av styret på den förra.
Det behövdes även bytas ett hjul,,,och då köpte jag en helt ny istället. Hehe
Blev en Svart Monark från Haga Cykel.
Typ denna....fast annan korg
Köpte även nya cykelhjälmar till mig & Hampus.
Man ska ALLTID ha cykelhjälm!!!!


Efter vi kommit hem, och jag hade minterat dit barnsitsen åkte vi ner till Vasaparken. Där mötte vi upp Minire, Oya, Susanne & deras mamma.
Hampus blev helt frälst i nya rutschkanorna där, och åkte nästan oavbrutet i 3 timmar  


Efter det...middag hos mamma & pappa.
Det bjöds på klyftpotatis, fläskfilé i Cognacsås & grönsaker.
Till efterrätt flamberad ananas & vaniljglass.   
MUMS!!!!


Idag var vi ute i Simonstorp pch fiskade. Fiskarna var lite sega pga ovädret som var i går, men några hugg fick vi i alla fall.


N>u ska jag äta ngt gott och se på film

 

Skapa flashcards