Alla inlägg under april 2011

Av Sofia - 30 april 2011 09:27

Idag står massa roligheter på schemat  
Hoppas jag kvicknar till lite bara. Min huvudvärk håller sig envist kvar, och det blev sent efter tatueringsmässan igår. Men guuuud vad mycket fint det finns på dessa mässor. Borde ha en förmögenhet undansparad till dessa tillfällen  . Hittade en ursnygg klänning, men 500 kr var inte  ad jag kände för att punga ut just nu    

Dessutom blir jag ännu mer sugen på at attuera mig när jag är där uppe & ser allt fint & känner stämningen......


Idag ska jag med min familj, mamma & syrran med sin familj spendera dagen tillsammans. Först på schemat står tivolit i Folkets Park.

(Stackars pappa ligger fortfarande på US, så för honom blir det inget valborgsfirande  ).

Efter det blir det middag..och förhoppningsvis kan vi sitta ute på tomten och äta i   

Till sist hägrar naturligtvis Valborgselden.


Vad ska ni göra idag?

Av Sofia - 25 april 2011 10:09

Måndag idag, men påskhelgen är inte slut för det...

Har haft ett par underbara dagar i skärgården med svärföräldrarna, svägerska + sambo & svågern   För en gångs skull var vädret med mig och bjöd hela tiden på strålande sol  .
Igår när Hasse var och fiskade med H så passade jag på att sitta och läsa i en solstol...Blev några timmar,,& resultatet syns idag i ansiktet   . Man tänker nte på att solen tar så passa mycket när det ändå fläktar lite kalla vindar, men det GÖR den...

 

Idag vaknade H 5.30,,,med andra ord är jag INTE på humör idag. Jag MÅSTE ha MINST 9 timmars sömn för att jag ska fungera.

Utsikt från altanen

    Planterar 

  Kvällssolen var UNDERBAR vid dasset   Påskäggsjakt med farmor

    Pappa & H

Av Sofia - 22 april 2011 18:53

J har varit hemma sedan i onsdags, och idag har vi varit i Kolmårdens Djurpark hela dagen med mina föräldrar  
Mormor konstaterade efter ett tag att hon aldrig sett så få djur i Djurparken....hehe
Barnen krävde hennes fulla uppmärksamhet hela tiden, båda två.

Stackars mamma  

J tjatade typ oavbrutet om mat (tonårsgrabbar KAN verkligen äta hur mycket som helst..det är inte bara en myt uppenbarligen).

H tjatade konstant om att åka rutschkana. VEM bestämde egentligen att rutschkanorna skulle placeras i BÖRJAN av Djurparken???? Denna människa skulle jag vilja ta ett snack med....  


Nu har J åkt hem till sin pappa, och jag HOPPAS få H i säng tidigt så jag kan få bänka mig framför tv´n med en film (JA, mammor MÅSTE OCKSÅ få vara ifred någon gång!)


Bjuder  på lite bilder från dagen....

  ÄNTLIGEN

   Nyfiken Surikat 

 H ville in till elefanterna

     

   Fångat BÅDA pojkarna på SAMMA  kort:-D

   

Av Sofia - 20 april 2011 19:48

Efter ett beslut från Socialstyrelsen, som säger att man måste vara utbildad socionom för att arbeta på behandlingshem har flera (7 st) behnadlingsassistenter på J´s skol & behandlingshem blivit uppsagda  

Flera av dem har arbetat där i över 30 år....

Eftersom de arbetar 2,5 dygn i stöten, och tillbringar all sin tid med kollegor & elever har de blivit som en enda stor familj.

Nu slits den familjen isär!

Varför???

För att de inte har socionomutbildningen!

Alla dessa år i yrket då? Räknas inte dom?

Tydligen inte!

Personalen mår dåligt!

Pojkarna som bor där mår dåligt!


Istället för dessa trygga män, dessa förebilder träder det in nyutexaminerade unga tjejer & killar som inte alla kan tillgodose dessa elevers behov.

Att arbeta på detta skol & behandlingshem är inget man enbart kan läsa sig till.

Ett tjusigt betyg gör inte en person lämplig för detta arbete.

Jag önskar så innerligt att Socialstyrelsen kunde förstå detta.

De splittrar en familj!



Av Sofia - 19 april 2011 17:23

Är så otroligt rastlös just nu..Så trött på detta "svenssonliv". Nu menar jag inte att det är något fel med att ha det så,eller att jag inte vill leva familjeliv..Nej, detta är något helt annat. En känsla av att vilja förverkliga mig själv om ni förstår...
Detta är dock oerhört svårt när man lever med en man som har fötterna fastgjutna i jorden med sement   ,,,,,man har två barn,,,och har ett typiskt "svenssonjobb".

Men..vad annat ska man göra liksom???

 

Tycker folk omkring mig verkar så harmoniska..Är detta bara inbildning eller är det BARA JAG som vill något mer??



Av Sofia - 17 april 2011 19:53

Som ni kanske förstår från överskriften så har detta varit en riktigt bra helg  

J har varit hemma från i fredags tills ikväll och det har gått över all förväntan. Jag är mycket stolt över honom och de framsteg som han har gjort på denna korta korta tid som gått  


Har även grubblat mycket kring jobbet,,,och kommit fram till att det absolut kommer lösa sig. Det bara MÅSTE det!!!! Känns mycket bättre idag, än vad det gjorde i fredags efter mötet med jobb & försäkringskassan i alla fall   


Ikväll HOPPAS jag få se denna film   som följde med "amelia" som jag köpte idag. Tidningen var skit som vanligt, så jag hoppas filmen är bättre  


TYvärr kan jag inte bjuda på några bilder från helgen, dåmin kamera ligger uppe på vitrinskåpet hos mamma & pappa........(undangömt för barnen..hihi)

Av Sofia - 15 april 2011 19:25

Mår så jävvla pissigt just nu!! Var på möte idag med försäkringskassan, cheferna & ngn mer.....Eftersom det står i mitt läkarintyg att det inte är möjligt för mig att gå tillbaka i arbete med barn, så komemr jag bli uppsagd siste juli  . Tack & hej leverpastej liksom....så var det med det uttalandet om att arbetsgivaren är skyldig att hitta andra arbetsuppgifter (i alla fall under en period).

Så..BLI ALDRIG SJUK!!!


Är livrädd för vad som komma skall...Har ju varit fast anställd i över 5 år. Vad gör jag nu???



Av Sofia - 12 april 2011 00:12

Har inte bloggat på ett bra tag nu..varken haft ork eller lust.

J har i alla fall flyttat nu, och det verkar gå bra.

 

Han kommer hem över helgen & jag längtar som en tok. Under tiden roar mamma & jag oss med att göra en total makeover av hans rum   Nya tapeter, nya gardiner, ny matta...ja, ni fattar   

 

I lördags var H på sitt allra första barnkalas. Det var supertrevligt
Både Hasse & jag var där.

 

 

   

Gårdagen (söndag alltså) spenderade jag mestadels i sängen & på toa.....Maginfluensan besatt min kropp   ENDA fördelen med denna avskyvärda sjukdom är att magen krymper lite....tyvärr jäser man snabbt upp igen efteråt...  

 

När jag inte haft något annat vettigt...elelr ovettigt för mig...så fotade jag lillskruttens underbart söta små lockar ...

 

 

Skapa flashcards