Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 24 februari 2011 19:36

Efter att ha varit tvungen att använda min gamla Telenor-telefon, är jag nu överlycklig över att ÄNTLIGEN fått ut en ny på försäkringen  Så nu kära vänner nås jag på mtt vanliga mobilnummer igen  .


Har snart klarat av en veckas halvtidsarbete...det har gått bra,,,men jag känner mig allt lite ringrostig. Känns som man varit borta betydligt längre än 3 veckor. Dt hinner hända enormt mycket under den tiden. Skulle dock kunna tänkamig att jobba halvtid ett tag till...är sjuukt trött efter bara ett par timmar på jobbet   . men det blir nog bättre bara jag kommer in i allt igen....Tänk positivt nu,,,

 

J är iväg med min mamma på vattengympan ikväll, så jag förösker att ta det lite soft. KL. 20.00 börjar "Sexlingar i familjen" på 4+ & det bara MÅSTE jag se!! Känns så lugnt här hemma efter det   

Av Sofia - 22 februari 2011 18:57

 Hade tagit semester imorgon för att åka & titta på det boende vi bivit erbjudna till J....IDAG strax efter 15.00 ringer socialhandläggaren & säger att hon tagit del av en utredningsrappport därifrån som gjordes 14/2....Utifrån saker som framkommit så är Mikaelgården inte längre aktuellt   . Tänk om de kunnat lyssna på det jag sa när de först började prata om denna plats....


Istället har vi blivit erbjudna att åka & titta på ett annat ställe den 7 mars. Ett ställe som JAG letat reda på, ringt till  & KRÄVT av socialen (mot protester) att de skulle kolla upp om det kunde vara ngt för J. Det gäller att ligga i   


HOPPAS nu detta andra ställe passar...

Oro

Av Sofia - 20 februari 2011 20:55

 Imorgon ska jag jobba första dagen efter att varit hemma 3 veckor...Är supernervös, känns som första skoldagen ungefär   

ANledningen tll min oro är att jag inte vet hur kroppen kommer reagera & om jag kommer orka....


Jag älskar ju verkligen barn (annars skulle jag ju inte läst till lärare..), men när man har en tonåring mede DHD/Tourette/Autism kan det ofta kännas oerhört tun gt att arbeta med barn. Önskar för tillfället att jag hade ett helt vanligt kontorsjobb!! Lite sent att komma på det efter 5,5 års högskolestudier   


Mina gulliga arbetskamratar lämnade hem denna fina blombukett till mig igår för att önska mig välkommen tillbaka...   Blev oerhört rörd & glad   


I fredags var jag hos en f.d studiekamrat från lärarutbildningnen och firade hennes 25-årsdag  . Mycket trevligt att träffa henne, men jag drog mig hemåt när de andra drog till studentpuben....Känner inte riktigt att jag passar in där längre.. (Vadå åldersnojja  )

Fick av henne (& en annan tjej som för tillfället är i Kenya) ett superfint smycke som jag spanat in alla ggr jag varit på Åland....Blev verkligen SUPERGLAD!!!!  

Av Sofia - 14 februari 2011 17:52

Idag är dagen då man ska tänka extra mycket på sina nära & kära...Det är Alla Hjärtans Dag  

 

Själv firade jag detta med att gå till kuratorn  (JA, jag träffar en kurator....) Hon försökte intala mig att våga släppa taget ibland...särksilt om saker jag ändå inte kan påverka. Koppla av är dock inte min starkaste sida precis...  Hon sa åt mig att göra ngt roligt, som bara JAG ville...SÅ jag åkte till Panduro & köpte lite saker..Detta träskåp    förvandlades av mig till    ..det var riktigt roligt  Där i skaJAG ha MINA saker...Passar nog bra till hårattiraljer o.d

 

När jag kom  hem väntade dessa hemma på köksbordet    <3<3<3<3<3<3 MYCKET trevligt måste jag säga:-)

 

Nu tittar lilskrutt på "Bumbibjörnarna" (NOSTALGI)
Själv ska jag städa lite & laga mat..

Av Sofia - 7 februari 2011 17:06

Varit hos läkaren idag pga denna hemska huvudvärk som vägrar försvinna....Blev sjukskriven veckan ut & fick piller utskrivna  

Är tydligen på väg in i väggen  pga röran här hemma med J....Vilken vägg kan man ju undra...jag befinner mig ju i en jävla labyrint  

 

Nya numret av "Attention" dök upp i brevlådan i rättan tid. Skönt att få svart på vitt att man inte är ensam. Det finns hopp om en framtid även för min älskling...vägen är bara lite krokigare...

Av Sofia - 2 februari 2011 13:02

Är fortfarande hemma pga denna olidliga huvudvärk:-(  Har precis varit & fått akupnuktur iaf,,,hoppas på liiite bättring i alla fall. Äter Naproxen, men de hjälper inte. Andra läkemedel mot migrän tål jag ju tyvärr inte   Bara att härda ut med andra ord.


Måste koppla av & varva ner säger läkaren...Inte särskilt lätt när man har ett hem at sköta, en tonåring med trippeldiagnos, en pigg, glad & trotsig 3-åring, ett jobb att sköta (& som man har ångest för så fort man är hemma & sjuk) & en kropp som gör allt för att motarbeta mig hela förbannade j-la tiden   


Detta suuger totalt!!!!!



Skapa flashcards