Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Skit & elände!!

Av Sofia - 31 januari 2011 08:26

Denna helg har bokstavligen talat varit en pina:-( Efter att haft hemsk huvudvärk ons-fre, vaknade jag i lördags morse up med en sådan huvudvärk att jag trodde jag skulle dö. Orkade knappt prata, vänstersidan kändes nästan domnad & jag orkade inte hålla huvudet uppe. Mamma fick komma och köra upp mig till sjukhuset...


Där blev det full rulle direkt  Inom en halvtimme var jag uppe på röntgen för en ct ( http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Undersokningar/Datortomografi/)


Som tur är så visade det ingenting, men läkaren ville för säkerhets skull ta ett ryggmärgsprov också( http://sv.wikipedia.org/wiki/Lumbalpunktion)
Det var inge höjdare  Jag hade så int i huvudet, och fick anstränga mig allt vad jag hade för att sitta upp under provtagningen. Kräktes flera ggr under undersökningen av anspänningen.....   Var grymt slönt att få lägga sig ner efteråt.

Provet visade dock inget konstigt som tur är..Fick veta efteråt atthan misstänkte att jag hade fått en infärkt eller liknandew i hjärnan.

Diagnosen blev istället Extremt kraftigt migränanfall. Och jag fick åka hem...

Läkaren ringde hem efter ngn timme för att kolla hur det var ned mig, och sa att jag måste kontakta min vårdcentral för att få hjälp med detta. Problemet är ju liksom detta att jag inte tål så mkt läkemedel. Migränmedicinerna som finns t.ex är jag allergisk mot   

På sjukhuset höll de på att ge mig Primperan, men som tur är han jag & mamma sätta stopp för det. När jag fick det en anan gång för 3 år sedan, höll jag på att dö av en anafylaktisk chock (http://www.allergi24.com/index.php?option=com_content&task=view&id=221&Itemid=66) Det var det absolut värsta jag varit med om & är efter detta LIVRÄDD för läkemdel. Tar kanppt Panodil & Treo....

Nu orkar jag inte sitta här mer...Ska till läkaren 13.30 och tills dess ska jag vila, vila & åter vila.....Det är vad jag är ordinerad att göra, och typ vad jag orkar med också. Hur lätt nu det ärmed en vild 3-åring & en tonåring med trippeldiagnos...*suck* Tack & lovför förskola & skola   

 
 
Ingen bild

Camilla

31 januari 2011 09:15

Sådan huvudvärk har jag haft 3 gånger 2006, 2008 och 2010. Har fått göra lumbalpunktion 2 av 3 tillfällen. Det visade inget. Första gången blev det även en CT skalle. 2 gånger var det inflammation i "skalet" förklarade läkaren. Alltså hinnorna runt huvudet. Nu sista gången var jag på väg in i väggen pga att Lina var så nyckel sjuk och jag inte fick sova eller någon avkastning. Krya på dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 19 november 2017 11:23

Nu är min kropp inne i en fålig period igen   Nacken värker och det "brinner" i hela bröstryggen. Hjärndimman är ständigt närvarande, likaså den vidriga yrseln. Fibron river i hela kroppen och min mage värker konstant. Förutom svår IBS har jag nu äve...

Av Sofia - 25 november 2016 11:02

Har precis suttit och läst senaste inlägget på Magdalena Graafs blogg. Där kan man läsa att någon HEMSK människa har skrivit till Magda att hon tycker det är rätt åt henne att hennes son dog, att det är hennes fel för att hon var en dålig mamma, att ...

Av Sofia - 5 maj 2015 19:17


Som jag har längtat efter att sommaren ska börja nalkas. Vintern har som vanligt varit alldeles för lång. Speciellt när den inte bjudit på så mycket snö. Det blir så grått & trist.   I mars blen äntligen operationen av min dumma mage av. Var inte...

Av Sofia - 31 december 2014 15:35


Så var det då nyårsafton. Många gånger som jag under det aår bara önskar att året ska ta slut, så man kan lämna år 2014 bakom sig, och istället välkomna ett nytt år. Nytt år - Nya möjligheter. Året som gått har bjudet på mycket jobbiga saker, men ä...

Av Sofia - 16 december 2014 16:18

Känner med en gång att detta blir ett blogginlägg med klagande. Nu är det endast tre arbetsdagar kvar innan julledigheten börjar. Julstämningen lyser med sin frånvaro    Om det ändå kunde komma lite snö    Jag vill ha lite vitt till jul, oc...

Ovido - Quiz & Flashcards