Alla inlägg under januari 2011

Av Sofia - 31 januari 2011 08:26

Denna helg har bokstavligen talat varit en pina:-( Efter att haft hemsk huvudvärk ons-fre, vaknade jag i lördags morse up med en sådan huvudvärk att jag trodde jag skulle dö. Orkade knappt prata, vänstersidan kändes nästan domnad & jag orkade inte hålla huvudet uppe. Mamma fick komma och köra upp mig till sjukhuset...


Där blev det full rulle direkt  Inom en halvtimme var jag uppe på röntgen för en ct ( http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Undersokningar/Datortomografi/)


Som tur är så visade det ingenting, men läkaren ville för säkerhets skull ta ett ryggmärgsprov också( http://sv.wikipedia.org/wiki/Lumbalpunktion)
Det var inge höjdare  Jag hade så int i huvudet, och fick anstränga mig allt vad jag hade för att sitta upp under provtagningen. Kräktes flera ggr under undersökningen av anspänningen.....   Var grymt slönt att få lägga sig ner efteråt.

Provet visade dock inget konstigt som tur är..Fick veta efteråt atthan misstänkte att jag hade fått en infärkt eller liknandew i hjärnan.

Diagnosen blev istället Extremt kraftigt migränanfall. Och jag fick åka hem...

Läkaren ringde hem efter ngn timme för att kolla hur det var ned mig, och sa att jag måste kontakta min vårdcentral för att få hjälp med detta. Problemet är ju liksom detta att jag inte tål så mkt läkemedel. Migränmedicinerna som finns t.ex är jag allergisk mot   

På sjukhuset höll de på att ge mig Primperan, men som tur är han jag & mamma sätta stopp för det. När jag fick det en anan gång för 3 år sedan, höll jag på att dö av en anafylaktisk chock (http://www.allergi24.com/index.php?option=com_content&task=view&id=221&Itemid=66) Det var det absolut värsta jag varit med om & är efter detta LIVRÄDD för läkemdel. Tar kanppt Panodil & Treo....

Nu orkar jag inte sitta här mer...Ska till läkaren 13.30 och tills dess ska jag vila, vila & åter vila.....Det är vad jag är ordinerad att göra, och typ vad jag orkar med också. Hur lätt nu det ärmed en vild 3-åring & en tonåring med trippeldiagnos...*suck* Tack & lovför förskola & skola   

Av Sofia - 15 januari 2011 14:31

Denna dag är bara sååå seg!!! Vi ska vara borta klockan 16-00 hos mina föräldrar för att fira syrran & henens man som har fyllt år,,,men tiden sniglar sig fram   
Har städat, planterat om växter, rengjort terrariet, badat med H m.m


Har sett ett fin´t terrarium på Blocket som jag är lite sugen på att köpa...   SKulle passa perfekt, efetrsom vi har ek i vardagsrummet:-) Får se hur det blir med den saken. Är också lite sugen på att byga eget,,,Skullé förstår vara lite roligare...


Imorgon ska syrran hänge med mig tillgymmet för ett 75 minutesr freepowerdance-pass    Är SÅÅÅ kämpigt, men underbart efteråt!!! Behöver verkligen unna mig själv saker som jag tycker är roligt. J´s läkare (som vi träffade i torsdags) är rädd att jag håller på att gå in i väggen & få en psykisk kollaps   Ni som står mig nära vet varför, och vad det handlar om-...ni andra lär bli vaqrse vartefter...

KRAMAR!!!!!!!!!!!!!!!

Skapa flashcards