Alla inlägg under december 2010

Av Sofia - 30 december 2010 18:38

Har fruktansvärd huvudvärk FORTFARANDE, men är bättre i övrigt.

Var en sväng till Maxihuset & shoppade lite.

4 Handdukar från Hemtex

1 tunika från cubus

Födelsedagspresent åt syrran ( såg en sak som ropade Hella...)

Nattljusolja...

Tänkte ge denna en chans att hjälpa mig (och min omgivning..hehe)


Ikväll hoppas jag få lite lugn & ro. Ska mumsa på Persikohalvor med grädde *MUMS*

  

Av Sofia - 29 december 2010 12:33

SYMPTOM:
Psykologiska:

• Oro
• Irritabilitet
• En känsla av att "inte ha kontroll"
• Gråtmildhet
• Depression
• Glömskhet
• Utmattning
• Aggression eller ilska
• Panikångest
• Förändringar i sömnrytm, sexlust och aptit.

Fysiska:
• Huvudvärk/migrän
• Svullenhet i bukområdet
• Viktökning
• Ömma bröst
• Buksmärta
• Svullna händer och/eller fötter
• Smärta i rygg och leder
• Illamående
• Epilepsi, astma, migrän och herpes kan förvärras.


ALLT detta stämmer in    Kanske dags att söka hjälp...Jag menar-innan jag mördar någon    

Av Sofia - 26 december 2010 17:05

Jelhelgen har som varje år varit full av trevligheter  .....och såå skönt när firandet är över. Julafton firade vi som vanligt hos fam. Karlsson & juldagen firade vi hemma hos oss. Det är superskönt, för då slipper vi stressa runt, eller beslutsångest för vem man ska fira hos.

J fick ha sin kompis Lalla sova här natten till idag, och idag ska de sova hos hans pappa.
Lägger ut lite bilder på julfirande & några av mina julklappar...

            

Av Sofia - 17 december 2010 14:21

& jag har MASSOR kvar att göra . Denna helg är J hos sin pappa, och pålördag ska H vara hos farmor & farfar. Då ska både julklappar & julmat inhandlas.


Idag är H & jag själva hemma...Funderra på om vi skulle hyra ngn film kanske...Problemet är bara att han ALLTID vill hyra sådana filmer  som vi har själva  . Kan vara skönta att bara vara hemma & ta det lugnt, även om jag blir grymt rastlös...

 J är iaf ÄNTLIGEN klippt  Och resultatet ser ni nedan....

  

På väg hem från förskolan igår tyckte H att edt var GLASSVÄDER   

   MUMS!!!

Av Sofia - 9 december 2010 13:24

   Har varit hemma från jobbet sedan i tisdags, och blir hemma imorgon med. Det suger verkligen!! SNorar, hostar , svettas & fryser om vart annat   


Igår kväll lyckades jag dock baka lite pepparkakor med barnen som jag lovat dem. Satte på lite julmusik i ett desperat försök att få lite julstämning mitt i feberyran....Har man barn så har man...

       


Igår eftermiddag fickjag också ett ryck då jag fixck för mig jag skulle fota lite barnsaker & lägga ut för försäljning. Sakerna ligger högst upp i en garderob...Jag lånar Hampus ena LILLA stol & klättrar upp...Vet inte hur jag lyckas, men strax därefter faller jag flaxandes mot marken med ett BRAAAK  Måste haft änglavakt för jag klarade mig undan med lite värk i foten & benet...KLANTSKALLE säger jag bara!!!

Mitt stora fel är att jag inte kan ta det lugnt fast jag så väl behöver det.. ligger jag i soffan & försöker slappa ser jag genast ngt som behöver göras...damma, dammsuga, plocka undan..borde jag kanske inte möblera om!? det finns ständigt nya projekt.

Har en idé nu att bygga ett stort terrarie till ödlan (Nej! Den har fortfarande inte fått ngt namn...) Ska kolla upp lite först bara, ordna ritningar osv....

Nu dax att försöka fixa till sitt feberbleka ansikte, ta ett par panodil & ge sig iväg till ett viktigt möte - Känner mig sååå taggad...  

Skapa flashcards