Alla inlägg den 29 november 2010

Av Sofia - 29 november 2010 17:21

...och jag har varken haft tid elelr ork att blogga.


Igår var det 1:a advent, ochjag började dagen med at gå på Adventsgudstjänst. Det var UNDERBART!!!Så mysigt & stämningsfullt med kören, alla tända ljus & snön som föll utanför kyrkfönstren.

Mamma & pappa var bjudna till oss på adventsfika, men 30 min efter att de skulle varit här ringer mamma & säger att de inte kan komma för färdtjänsten tar sig inte upp på deras oskottade gata   Hasse & hans kompis Ubbe åkte & hämtade dem...DE lyckades med det färdtjänsten inte kunde...

Vi hade en mysig fikastund med mamma, pappa, Ubbe & hans son Jakob   


När pappa skulle hem blev det dock problem...Färdtjänsten kom inte!!! När de var 30 min försenade ringde jag & frågade var de höll hus...

- Taxin är avbokad!

-Men, sade jag. VI har inte avbeställt ngn taxi. Nu sitter pappa i farstun & väntar...
- Vi kan komma tidigast 16.50

-           

Stackars pappa fick sitta & vänta i nästan 2 timmar. Färdtjänsten SUGER!!!

Eftersom jag inte ville han skulle sitta ensam så hade jag ytterdörren öppen & passade på att skura dörr & dörrlister    Då blev ju NÅGOT gjort i alla fall.


Ikväll tänkte jag lägga mig tidigt!!  Lillkillen behagade inte somna förrän typ 1:00 i natt, så jag är trött!! Lilsnutt ligger redan & sover sött (sedan kl. 17.00)
Hoppas jhan inte vaknar typ 21 & är klarvaken bara....



Ovido - Quiz & Flashcards