Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Sofia - 13 oktober 2010 19:02

Jag har ett STORT problem. Kanske ett typiskt i-landsproblem, men likväl ett problem......

Har kommit till det stadiet i livet då det blivit dags att ta ett avgörande beslut...nämligen ska vi köpa HUS elelr ska vi satsa på LÄGENHET??

Förut har jag varity helt inställd på att jag vill ha hus, men på senare tid har jag börjat vackla..VILL jag verkligen ha ett hus? Eller har det liskom bara blivit så att jag dragits in i all köpa-hus-hetts som har kretsat runt omkring mig?

De olika boendeformerna har båda för-och nackdelar...

 VILLA                                          INSATSLÄGENHET

+ Större boytor                               + Billigt     

+ Tomt                                          +  Kan unna oss mer saker/resor o.d

- Dyrt/höga lån                              +Varnare än villa (jag fryser jämt....)

- Skotta/klippa gräs                         -  Lite trångt

                                                  
     + Kul hitta "compact living"lösningar


Jag skriver "Compact Living", men jag vet att det inte riktigt stämmer i det här fallet. Vi ska titta på en lägenhet nu på fredag & den är inte så stor till ytan, men vi får alla eget sovrum i alla fall....och det räknas väl EGENTLIGEN inte som Compact Living....men nu är det så att idag bor vi på 110 kvm, och lägenheten vi ska titta på är 87 kvm......


Fatta vilket DILEMMA vi sitter i   

Ovido - Quiz & Flashcards