Alla inlägg under september 2010

Av Sofia - 30 september 2010 07:43

Idag när jag gick upp var det bara 2 grader ute. BURR!!!!!
Snacka om TUR att jag köpte jacka till Jesper igår. Annars hade stackarn frusit halvt ihjäl...Hittade en skitsnygg svart Everest-jacka. Både Jesper & jag blev nöjda, och DET är bra betyg..hehehe
Nu är det bara vinterskor grabben behöver också..

Hampus har både mössa, vantar, fuskolle, overall & vinterkängor. Han har även 1 extra overall, TVÅ vinterjackor & ett fleecefodrat regnställ...så han ska nog klara sig  


Jag??? Inköpen till mig är inite lka aktiva tyvärr:-( Både dyrare & tråkigare...
 

Av Sofia - 25 september 2010 22:01

I går fullde min älskade "bebis" 3 år. JÖSSES vad tiden går fort!!!! Samtidigt känns det som han har funnits i mittg liv för alltid..KOnstit det där.


Idag har vi haft kalas med släkten:-) Tyvärr kunde inte syrran & hennes familj komma, men vi träffas snart ändå. De kommer ju hit när jag ska ha mitt Me&I-party:-D


Hampus fick många fina saker...bl.a. MASSOR delar till sin Brio-tågbana, en ny ryggsäck att ha till förskolan, vointerkängor,Bamse-paraply, Bamse-badlakan,  1 ALfins-bok, Film: Prinsessan & Grodan, 1 traktor, 1 motorcykel, play-doh med tillbehör.....Eftersom han älskar att leka med Brio-tåget så har jag sagt att det är bra om folk köper till saker till det, istället för en massa andra leksaker. Han har nämligen ÖVERFULLT i sitt rum....Jag har rensat undan en hel drös med leksaker & ställt undan. Det tar upp nästan en hel garderob:-o


BJuder på lite bilder...

      

 Äter tårta              Lycklig över                Inte alla uppskattar att väckas av

                              sitt paraply                  sång & presenter.....

Av Sofia - 18 september 2010 22:13

...Jag har åter fått tillbaka lusten & inspirationen till att baka tårtor & cupcakes  . Nu har jag alltså beställt lite saker från cakedreams.se som ska göra det arbetet ÄNNU roligare....           
Min älskade lillskrutt fyller 3 år på fredag...jag fyller i november...och sedan rullar det på med FULLT av födelsedagar & andra tillställningar där det aldrig är fel med en tårta  


Imorgon ska jag upp tidigt (för att vara en söndag). 8.00 ringer klockan  ...då ska vi åka och fiska med mina föräldrar .

SKulle jag få välja finns det MYCKET ANNAT jag skulle vilja ägna en söndag åt...          

Av Sofia - 14 september 2010 15:32

Andra dagen nu jag är hemma från jobbet, och jagblir sååå rastlös   Blir jag rastlös så shoppar jag eller gör om här hemma......Nu har jag dock så ont pga bäckenledsinflammationen att jag inte hanterar dessa saker särskilt bra. Då är det tur att det finns internet-shopping  

Är ute efter den perfekta vintermössan till lillkillen. Förra veckan köpte vi årets overall, och nu återstår alltså att hitta matchande mössa.....   Vill gärna ha i svart & turkost.

 

 

Av Sofia - 8 september 2010 08:01

Minns ni vaxdukarna från man var liten. Då var de av sådan kvalité att man under glädjetjut kunde susa nedför pulkabacken på dem tillsammans med sina kompisar. Nu är dom av betydligt sämra kvalité (har testat...). Men på köksbordet fyller de fortfarande sin funktion....


Efter mycket velande hit & dit har jag åter köpt en vaxduk till köksbordet.
Hade det senast när Jesper var liten & var sååå glad när kladdet blev mindre så att jag kunde ta bort den....MEN nu har den då åter gjort entré här hemma.
Orsak: Det KLADDAS  
Resultat: UNDERBART  Jag nitade fast duken så man slipper flärparna som hänger ner på sidorna, så det ser faktiskt helt ok ut. Och de är såååå smidigt att torka av.
Nu för tiden är ju bordet under också betydligt mer välanvänt om man säger så, så förlusten över att se bordsytan är inte lika stor denna gång  



Av Sofia - 7 september 2010 12:28

Har lunchrast nu. Är helt slut & skulle lugnt kunna somna inom 5 minuter om jag bara blundade *gäsp* Undrar hur jag ska orka denna vecka. Jobb hela dagarna OCH två kvällsmöten.....Jag vte, jag ska vara glad att jag har fast jobb, och tro mig. Där ÄR jag   Men också väldigt, väldigt trött!!!


Efter jobbet hinner jag docxk åka till affären och köpa nya "mama" & ngt gott att tugga på. Sedan tänker jag sitta i personalrummet & läsa tills kvällsmötet börjar. KAN ju bli riktigt skönt också. Inte varje dag man kan sitta ifred och läsa;-)

Av Sofia - 6 september 2010 19:10

Din/ditt första:
Operation- Titthålsoperation

Piercing- Öronen
Sport - Dans
Husdjur -Milly (New Foundlandshund)
Semester - Första jag minns är Frankrike

Konsert - Gyllene Tider
Kärlek - Conny

Din framtid:
Barn
- Inga fler
Giftemål - Hoppas det<3
Karriär - Bättre...haha

 Vad du föredrar (motsatta könet):
Kramar eller kyssar - Kramar
Kortare eller längre - Längre
Snygg mage eller snygga armar - ARmar

Busig eller lydig - Lydig....typ....

 Har du någonsin:
Kysst en främling - Japp
Brutit ett ben - Nej
Rymt hemifrån - Jahahaaaa då..Nattetid....haha
Krossat någons hjärta - Tyvärr
Nobbat någon (som haft känslor för dig): Japp tyvärr
Gråtit när någon dött - Jaaaa

 Tror du på:
Kärlek vid första ögonkastet - Nej, attraktion är en annan sak...
Gud - Njaeae.....
Mirakel - IblandAliens -
Magi - Beror på....
Ett himmelrike - Hoppas
Tomten - Inte längre

Änglar - Hoppas ibland....

 Transformers -eh..nej

 Blandat:
Är du kär i någon? - Ja

Önskar du att du bodde någon annanstans? - Ibland
Tycker andra att du är attraktiv? - Fråga inte mig....haha
Dricker du? - Sällan
Använder du droger? - NEJ
Röker du? - NEJ
Vilket shampoo använder du? - Olika
Vilken parfym använder du? -Olika
Vad är du rädd för? Döden
Gillar du att tvätta? -Inte speciellt 

Just nu:
Äter du - inget
Dricker du - Inget

Ska du -Snart äta

Lyssnar du på - Torskskåpets surrande

Väntar du på - att lillsnuttis ska somna
Tittar du på - Haha...datan
Har på du på dig - Jeans & tröja...










Av Sofia - 6 september 2010 19:09

Jag är sååå trött !!! Hade jag inte haft barn hagde jag parkerat mig framför Tv´n resyten av kvällen, men nu går ju inte det. Har istället maten på spisen (köttbullar, potatis & trattkantarellsås), har precis hängt tvätt & springer nu mellan kök & dator   


Eftersom jag snart ska ha Me & I-party gick jag in och kollade deras hemsida, och självklart har det kommit in massor med snygga kläder. Här är några exempel på deras fina kläder...

        
Om det är någon som vill komma, men inte fått inbjudan..Hör av er!!!!

Skapa flashcards