Alla inlägg under juni 2010

Av Sofia - 9 juni 2010 16:53

Idag visas släktens yngast på 24nt...
Det är min sambos syster som oväntat fick ett föl (ja, hennes häst alltså....  )


Gå in och kolla på klippet om Sterilt sto.... http://www.nt.se/24nt/#category=0&date=playlist&clip=0&startTime=0m0s

Av Sofia - 7 juni 2010 22:36

Dagens dilemma....Ska håret av eller inte??? Kom GÄRNA med tankar & åsikter...


Känner för att åter klippa mig kort...Som typ dessa....

.       
Hiss eller diss???

This is me NOW....----->>>>   = TRÅKIGT!!!!

Av Sofia - 4 juni 2010 12:51

  Vissa dagar är jobbigare än andra. Det är de dagar hela kroppen värker, magen är i olag & barnen ska vi inte tala om.....

Andra dagar är härliga. Det är de dagar barnen är glada, kroppen är inte alltför jävlig och   lyser. 

J åkte precis iväg glad till sin pappa. Vi har bestämt att hans ka få köpa en ny cykel i helgen, så han sken ikapp med solen  .
Jag ska snart åka & storhandla...Det är dock mindre roligt. Hoppas H är på bra humör när jag hämtar honom på förskolan.


Imorgon ska vi till Ekerö & fira syrrans minsting som fyllde 3 år i tisdags  

Han & H kommer säkert få massor med skoj    

Av Sofia - 3 juni 2010 22:29

Mitt namn är Fibromyalgi.
Jag är en Osynlig Kronisk sjukdom och jag är nu din följeslagare för resten av livet.
Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig, men DIN kropp kan känna mig.
Jag kan attackera dig var, när och hur jag vill.
Jag kan orsaka dig våldsam smärta eller, om jag är på bra humör, orsaka dig värk överallt.
Jag minns när du och Energi sprang omkring tillsammans och hade kul.


Jag tog Energin från dig och gav dig Utmattning istället.
Försök att ha kul nu!
Jag tog även God Sömn från dig och gav dig Fibro-Dimma i utbyte.
Jag kan få dig att darra inombords, eller få dig att frysa eller svettas medan alla andra känner behag.
Javisst ja, jag kan få dig att känna ångest eller depression också.
Om du har planerat något eller ser fram emot en spännande dag, så kan jag ta det ifrån dig med.
Du bad inte om mig, jag valde dig av olika anledningar, t ex det där viruset du aldrig blev fri från, eller den där bilolyckan eller kanske var det de där åren av förödmjukelse och trauman?
Hur som helst, jag är här för att stanna.

Jag hör att du tänker gå till en läkare som kan göra dig av med mig. Jag skrattar så jag kiknar. Försök du bara.
Du kommer att vara tvungen att gå till många, många läkare innan du hittar någon som kan hjälpa dig på ett effektivt sätt. Du kommer att bli ordinerad värktabletter, sömntabletter, energipiller, tillsagd att du lider av ångest eller depression, rekommenderad att prova TNS, bli masserad, tillsagd att om du sover och motionerar regelbundet kommer jag att försvinna, tillsagd att tänka positivt, förnedrad, uppmanad att rycka upp dig, och MEST AV ALLT, aldrig bli tagen på allvar med hur du känner dig, när du klagar till läkaren om hur utmattandet livet är varje dag.


Din familj, dina vänner och dina arbetskamrater kommer alla att lyssna till dig ända tills de tröttnar på att höra om hur jag får dig att må och om
vilken utmattande sjukdom jag är.
En del av dom kommer att säga saker som- "Äh, du har bara en dålig dag!" eller "Ja jag kom ihåg att du inte kan göra saker du kunde för 20 ÅR sedan." utan att höra att du faktiskt sa 20 DAGAR sedan, en del kommer att börja prata bakom din rygg, medan du sakta känner att du håller på att förlora din värdighet i dina försök att få dem att förstå. Speciellt när du är mitt inne i en diskussion med en "normal" människa och har glömt vad det var du skulle säga härnäst..


Avslutningsvis, ( jag hoppades kunna hålla denna del hemlig, men jag antar att du redan listat ut det). Den enda plats du kan få någon support eller förståelse från, angående mig, är ANDRA MÄNNISKOR MED FIBROMYLAGI.


Högaktningsfullt
Din Osynliga Kroniska Sjukdom

Av Sofia - 3 juni 2010 09:49

Vaknade upp vid 4 i morse, då H ville ha "lälling". Solen lös redan då in mellan persiennerna.  En sådan UNDERBAR känsla. (Även om jag HATAR att ha ljust när jag sover). Tycker alla människor runt omkring lyser upp i takt med solens värme  . Önskar bara jag hade mer tid till att njuta a den...

Idag ska jag till Linköping & finslipa det sista på uppsatsen. Längtar tills skolan är slut, samtidgt somjag komemr sakna det. Är en så härlig stämning på liU, och jaghar lärt känna så trevliga människor under det här året.Men nu är det snart dags att återvända till jobbet. Känns skönt det också faktiskt. Då är man ju faktiskt LEDIG när man är hemma. När man pluggar finns det konstant litteratur man måste läsa, seminarium som ska förberedas & tenta-plugg  Inte kosntigt det länns överväldigande ibland. Vore ju skillnad om man inte hade barn att at had om, då kunde man ju sitta när amn ville. Nu får man köra stenhårt på dagarna, och sitta när barnen somnat = typ 22.30  


Innan jag drar ska jag äta frukost framför våra bästa år. Började se den serien när jag väntade J (för 12,5 år sedan). När jag väntade H (9 år senare) blrjade jag åter titta.....Kan säga att det inte var svårt att komma in i serien igen. Hade typ nappt hänt någonting på 9 år   Helt otroligt ju....



Skapa flashcards