Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Då var det dags igen....

Av Sofia - 20 november 2009 09:16

...för begravning alltsåGråter. Den här gången är det min farmor. Hon somnade in för evigt tidigt i Tisdags morse. Det känns helt obeskrivligt tomt & kosntigt. Bara en vecka tidigare var hon hemma & firade min 30-årsdag.....*suck*
Detta är det FJÄRDE dödsfallet i SLÄKTEN i ÅRGråter När ska detta sluta?? När hela släkten är utraderad eller?????

Försöker dock se ljust på detta. Farmor blev 86 år, hade aldrig ngn hemtjänst,inga mediciner, hade mycket vänner, LEVDE verkligen livet, reste mycket & senast hon låg på sjukhus var när min pappa föddes. Hon fick ändå en sådan död som vi trodde på....levde fullt ut ända tills det bara tog tvärstopp. 2,5 dygn på sjukhus hann hon med. Om jag får leva bra tills jag är 86 år och sedan slippa lida alltför mycket är jag glad. Sista tiden har famor pratat mycket om döden....detta är vi MYCKET tacksamma för idag. Vi vet hur hon vill ha det på sin begravning.

Framför allt sa hon för inte alls länge sedan några ord som jag påminner mig själv om när sorgen hänger över mig som värst. " Sörj inte att jag är död-gläds åt att jag har levt".
Vila i frid farmor!!!


Idag, mitt i alla sorg ska jag försöka tenta-plugga....Har tenta 8-12 imorgon Skrikandes

 
 
qicki

qicki

20 november 2009 09:56

Jag beklagar sorgen.....

http://qickan.bloggagratis.se

 
Minire

Minire

20 november 2009 10:29

SÖTIS!!!! Beklagar verkligen, jobbigt när närstående går bort eller är sjuka.
Men som sagt säger som du om jag lever till jag blir 86 utan massa hjälp så vore jag mycket TACKSAM.

MÄNDER MED STYRKEKRAMAR TILL DIG & FAMILJEN MIN KÄRA VÄN.

PUSS OCH KRAM

http://familjenhildebrandt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 19 november 2017 11:23

Nu är min kropp inne i en fålig period igen   Nacken värker och det "brinner" i hela bröstryggen. Hjärndimman är ständigt närvarande, likaså den vidriga yrseln. Fibron river i hela kroppen och min mage värker konstant. Förutom svår IBS har jag nu äve...

Av Sofia - 25 november 2016 11:02

Har precis suttit och läst senaste inlägget på Magdalena Graafs blogg. Där kan man läsa att någon HEMSK människa har skrivit till Magda att hon tycker det är rätt åt henne att hennes son dog, att det är hennes fel för att hon var en dålig mamma, att ...

Av Sofia - 5 maj 2015 19:17


Som jag har längtat efter att sommaren ska börja nalkas. Vintern har som vanligt varit alldeles för lång. Speciellt när den inte bjudit på så mycket snö. Det blir så grått & trist.   I mars blen äntligen operationen av min dumma mage av. Var inte...

Av Sofia - 31 december 2014 15:35


Så var det då nyårsafton. Många gånger som jag under det aår bara önskar att året ska ta slut, så man kan lämna år 2014 bakom sig, och istället välkomna ett nytt år. Nytt år - Nya möjligheter. Året som gått har bjudet på mycket jobbiga saker, men ä...

Av Sofia - 16 december 2014 16:18

Känner med en gång att detta blir ett blogginlägg med klagande. Nu är det endast tre arbetsdagar kvar innan julledigheten börjar. Julstämningen lyser med sin frånvaro    Om det ändå kunde komma lite snö    Jag vill ha lite vitt till jul, oc...

Ovido - Quiz & Flashcards