Alla inlägg under november 2009

Av Sofia - 25 november 2009 22:11

Jahapp....Vaknade natten tills igår av MAGSJUKASkrikandes Vaknade & kände mig lite smått iallamående & hade magknip. Tänkte att det berodde på mitt dåliga intag av mat de senaste dagarna (har blivit MYCKET kaffe..). Efter några minuter var det dock bara att rusa till toaletten:-(  Just när jag sitter & gör av med massa galla som bäst så hör jag Hampus ropa inifrån sovrummet...NEEEEJ!!!! Blev helt kallsvettig & undrade vad i hela friden jag skulle ta mig till. Kunde ju inte gå in till honom, och jag vill ju inte ringa mamma & störa heller. Hon har mer än nog med sitt. Som om guds änglar (för en gångs skull) lyssnade, så somnade lilla älsklingen om. Efter ngn timme kunde jag dock åter stapplande ta mig tillbaka till sängen.
Är ändå glad för att det *peppar, peppar* inte blev värre. Senast jag hade magsjuka var för typ 8 år sedan & då var jag SUPERdålig.

Gårdagen blev dock seg då jag hade en pulserande huvudvärk, feber & ont i kropen hela dagen:-(  Jag & Linda som skulle haft en heldag på IKEA..

Idag har jag mått betydligt bättre. Har läst ut "Stigma", rensat ett köksskåp, tvättat 2 maskiner tvätt, dammat m.m Underbart att få lite gjortGlad


När lillsnutten skulle sova idag så ville han läsa "Alfons". Jag läste den 2 ggr sedan sa jag godnatt...då skrek han i högan sky efter pappa *haha* Pappa fick också äran att läsa "Alfons" *sötis*. Är så roligt att han vill LYSSNA på böcker nu. "Alfons" & "Mamma Mu" är favoriterna...


Imorgon är det föreläsning mellan 10-12, men jag stannar nog hemma en extra dag. Har ändå massor av skoljobb som ska göras, så jag kan lika gärna göra det.
Hoppas att min gulliga klasskamrat Jenny antecknar åt mig....

Av Sofia - 20 november 2009 09:16

...för begravning alltsåGråter. Den här gången är det min farmor. Hon somnade in för evigt tidigt i Tisdags morse. Det känns helt obeskrivligt tomt & kosntigt. Bara en vecka tidigare var hon hemma & firade min 30-årsdag.....*suck*
Detta är det FJÄRDE dödsfallet i SLÄKTEN i ÅRGråter När ska detta sluta?? När hela släkten är utraderad eller?????

Försöker dock se ljust på detta. Farmor blev 86 år, hade aldrig ngn hemtjänst,inga mediciner, hade mycket vänner, LEVDE verkligen livet, reste mycket & senast hon låg på sjukhus var när min pappa föddes. Hon fick ändå en sådan död som vi trodde på....levde fullt ut ända tills det bara tog tvärstopp. 2,5 dygn på sjukhus hann hon med. Om jag får leva bra tills jag är 86 år och sedan slippa lida alltför mycket är jag glad. Sista tiden har famor pratat mycket om döden....detta är vi MYCKET tacksamma för idag. Vi vet hur hon vill ha det på sin begravning.

Framför allt sa hon för inte alls länge sedan några ord som jag påminner mig själv om när sorgen hänger över mig som värst. " Sörj inte att jag är död-gläds åt att jag har levt".
Vila i frid farmor!!!


Idag, mitt i alla sorg ska jag försöka tenta-plugga....Har tenta 8-12 imorgon Skrikandes

Av Sofia - 17 november 2009 17:24

Usch...Var tvungen att gå upp kl. 6 i morseSkrikandes Inget för mig som är SUPERmorgontrött. Kände mig som en stor fara på vägen till Linköping. Kämpade hårt för att hålla ögonen öppna. Blev inte bättre av att sitta på seminariet heller...Efter halva tiden & en STOR kopp kaffe(termosmugg) gick det dock bättre att hålla ögonen öppna.


På Lördag är det omtenta, men pga att det var strul med upplägget av tentan så ska vi "bara" behöva göra om de delar vi inte blev godkända påCool. Till min sora lycka så pratade jag med en av lärara idag och jag är GODKÄND på Sociologin *YES* Det är värre med Statsvetenskapen..och det är ju också sååå trååååkigtRynkar på näsan

När jag hämtat Hampus på dagis, gick vi till BVC där han fick sin 1:a spruta mot Svininfluensan. Känns skönt att han fått den, samtidigt som man oroar sig för att den kanske inte är tillräckligt testad..Men man vågar ju inte låta bli heller.


Nu sover Hampus (somnade i soffan framför Bamse). Jesper grejjar med sin skate, som vanligt.

Har inte hört något nytt om farmor förutom att hon får medicin regelbundet för att underlätta andningen + smärtlindring. Mamma & pappa är där nu, så jag väntar på att prata med mamma. Varken orka elelr har tid att åka upp till sjukhuset idag. Har iaf varit där både lördagm söndag & måndag. Åker dit imorgon en sväng efter skolan tänkte jag.


Kram!!

Av Sofia - 16 november 2009 10:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sofia - 9 november 2009 20:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sofia - 7 november 2009 22:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sofia - 2 november 2009 19:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sofia - 1 november 2009 21:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Skapa flashcards